Livssyklus Hva er en livssyklus Forløpet av hendelser som bringer et nytt produkt til eksistens og følger veksten til et modent produkt og til eventuell kritisk masse og nedgang. De vanligste trinnene i produktets livssyklus omfatter følgende faser: Produktutvikling Fase - Inkluderer markedsanalyse, produktdesign, oppfattelse og testing. Market Introduksjon Fase - Innledende utgivelse av produktet, vanligvis merket med høye nivåer av reklame. Vekstfase - Salgsveksten begynner å akselerere, preget av økende omsetning i fjor. Etter hvert som produksjonsnivåene øker, bør bruttomarginene jevnt reduseres, noe som gjør produktet mindre lønnsomt per enhet. En økning i konkurransen er sannsynlig. Modenhetsfase - Produktet vil nå øvre grenser for etterspørselssyklusen, og ytterligere utgifter til reklame vil ikke ha noen effekt på økende etterspørsel. DeclineStability Phase - Dette er hvor et produkt har nådd eller bestått sitt poeng med høyeste etterspørsel. På dette tidspunktet vil etterspørselen enten forbli stabil eller sakte nedgang som et nyere produkt gjør det utdatert. Bryter ned livssyklus Det er viktig for investorer å forstå en selskaps livssyklus. Bedrifter som er overveiende i utviklingsfasen vil sannsynligvis bli preget av små salgsnivåer og er mer spekulative i naturen enn bedrifter i vekst - eller modenhetsfasen. Når et firma når modenheten, betyr det ikke at et produkt ikke lenger er en økende inntektskilde for selskapet, da det fortsatt kan være ytterligere marginforbedringer og innovasjoner. Videre kan et mer modent firma med modne produkter være mer sannsynlig å utstede utbytte enn firmaer i de andre fasene. Har du lurt på hva som skjer når du starter handel, på enkle vilkår når du legger en ordre om å kjøpe eller selge aksjer i aksjemarkedet gjennom handelsterminalen din. For å forstå handelslivssyklusen må vi forstå detaljert trinn involvert i handelslivssyklus. Nedenfor er de viktige trinnene: 1. Bestill initiering og levering. (Front office-funksjon) 2. Risikostyring og ordreruting (mellomkontorfunksjon) 3. Bestille samsvarende og konvertering til handel. (Kontorfunksjon) 4. Bekreftelse og bekreftelse. (Backoffice-funksjon) 5. Clearing og Settlement. backoffice-funksjon) PICTORIAL VIEW OF HANDELSKYKEL Hovedformålet med hver handel er å bli henrettet til den beste prisen og avgitt minst risiko og mindre kostnad. Noen kan si at handelslivssyklus er delt inn i 2 deler førhandlingsaktiviteter og posthandel, vel, pre-trade-aktiviteter består av alle de trinnene som finner sted før bestillingen blir utført. Posthandel er alle de trinnene som involverer ordre som passer , bestil konvertering til handel og hele clearing og oppgjør aktivitet. Nå kan vi diskutere hvert trinn av livssyklusen i detalj. Bestill initiering og levering. (Front office-funksjon) Hvem initierer ordrene: Detaljhandelsklient som meg og deg, institusjonelle kunder som enhver annen fondskompanys. Klientene holder øye med aksjemarkedet og bygger en oppfatning på bevegelsen av markedet. De prøver også å finne investeringsmuligheter slik at de kan bygge posisjon i markedet. Posisjoner er resultatet av handel som utføres i markedet. Kunder legger ordre med meglere via telefon, faks. online trading og håndholdte enheter. Ordrer kan plasseres enten markedsordrer eller begrensningsordrer. Markedsordrer betyr å kjøpe eller selge plasseres til markedsprisen på aksjekapitalen som investorsklienten ønsker å kjøpe, mens begrensningsordrer betyr ordre som er plassert for å kjøpe eller selge til en pris som investorsklienten ønsker å buysell. Når megler mottar disse ordrene, registrerer han disse ordrene nøye slik at det ikke er noen tvetydighet i behandlingen. Institusjonell investorfondssjef på dette stadiet ville ikke ha bestemt seg for tildelingen av midlene, så han vil bare kontakte salgsskranken og plassere bestillingen slik at de senere kan tildele sine investeringer til fondene (uavhengig av om det er buysell). Risikostyring og ordreruting. (Mellomkontorfunksjon). Vi vet at det å få handler med megleren, hvis noen klient gjør handelsstandard, må det samme gjøres godt av megleren til clearingfirmaet av megler. Når ordrer blir akseptert og sendt for å utveksle disse ordrene, gjennomgår ulike risikostyringsinstitusjoner institusjoner og tilbakeleverer kunder. Selv om risikostyringskontrollene er mer for private investorer. De underliggende forutsetningene er at de er mindre kredittverdige også på grunn av online trading, klienten har blitt ansiktsløs, slik at risikoen har økt mer. Det er ikke det samme for institusjonelle investorer fordi de har en stor balanse i forhold til størrelsen på ordrer de vil plassere. De opprettholder også sikkerhet med medlemmene de driver gjennom sine handler. Deres handler er dermed utsatt for færre risikostyringskontroller enn detaljhandelskunder. Nedenfor finner du trinnene for hvordan risikostyring utføres i forbindelse med detaljhandelstransaksjoner: Klientlogger i handelsportalen gir legitimasjon og plasseringer. Megleren bekrefter at bestillingen kommer fra en pålitelig kilde. La oss si at klienten plasserer kjøpsordre, i dette tilfellet må megleren spørre om å kontrollere om klienten har tilstrekkelig balanse (marginpenger) og sender ordren til utvekslingen, hvis klienten ikke har tilstrekkelig margin, da ordren avvises. Hvis kunden har marginalpengene, blir ordren akseptert og marginkostene redusert fra tilgjengelig margin slik at kunden er klar over den reelle tidsrammen han er tilgjengelig for handel, for å sørge for at heshe ikke plasserer mer enn marginpenger tilgjengelig slik at megleren ikke trenger å gjøre det bra på vegne av klienten til utvekslingen. La oss si at klienten plasserer salgsordre, i dette tilfellet må megleren spørre om klienten har tilstrekkelige beholdninger for å plassere bestillingen i tilfelle det ikke er tilstrekkelige aksjer, da bestillingen forblir avvist, dersom det er tilstrekkelig lager tilgjengelig da bestillingen aksepteres og aksjer er blokkert for salg og resterende aksjer vises som balanse tilgjengelig for salg. Når ovennevnte risikostyringskontroll passerer, sendes ordren til utvekslingen. Ved mottak av bestillingen sender børsen umiddelbart en ordrebekreftelse til meglerhandelssystemet. Avhengig av ordrebetingelsene og de faktiske prisene som gjelder i markedet, kan bestillingen bli utført umiddelbart eller fortsatt i ventetiden i utvekslingsordren. En margin er et beløp som rydder selskaper på meglerne for å opprettholde stillinger på utvekslingen. Beløpet av marginen er proporsjonalt med eksponeringen og risikoen megleren bærer. Siden stillinger kan tilhøre en broker8217s kunder, er det broker8217s ansvar å gjenopprette marginer fra kunder. For å beskytte markedet mot defaulters, rydde selskaper avgift marginer på datoen for handelen. Ordreinnpassing og konvertering til handel. (Front office-funksjon) Nedenfor er trinnene: Alle ordrene samles og sendes til utvekslingen for utførelse, utveksling forsøker å tildele aksjene til den beste prisen tilgjengelig for investorene. Megler har oversikt over alle ordrene som ble mottatt fra hvem. på hvilket tidspunkt, mot hvilket lager, type ordre og kvantitet. Megler opprettholder disse postene mot klient-ID. Meglere er i sanntid samtale med utveksling slik at de har detaljer om hvor mange ordrer som fortsatt er på vent, og og hvor mange har blitt utført i bytte. Når bestillingen er utført, blir den til handel og utveksling sender sender varsel til megleren. Mekleren kommuniserer i sin tur disse handler til kunden enten umiddelbart eller ved slutten av dagen. Offisiell kommunikasjon fra megler er gjort til kunden gjennom kontrakt notat, som inneholder detaljer om handel utført sammen med skatt blir belastet og provisjon blir belastet av megler og andre institusjoner som clearing selskap, depot mv. Bekreftelse og bekreftelse. (Back office-funksjon ) Hver institusjon engasjerer tjenestene til et byrå kalt en depotbank for å hjelpe dem i clearing og oppgjør. Institusjoner spesialiserer seg på å ta stillinger og holde. Å outsource aktiviteten for å få sine forretninger avgjort og for å beskytte seg selv og deres andelshaveres interesser, ansetter de en lokal depotbank i landet der de handler. Når de handler i flere land, har de også en global depotbank som sikrer at bosetningene finner sted sømløst i lokale markeder ved hjelp av lokale vaktmestere. Som diskutert tidligere, kan fondssjefen bare ha det travelt med å bygge en posisjon, mens han gir ordre for kjøpssalen til en bestemt sikkerhet. Han kan administrere flere midler eller porteføljer. På tidspunktet for å gi ordrene, kan fondslederne egentlig ikke ha et fond for å tegne aksjene. For å gjøre mer profitt og unngå ugunstige markedsforhold legger han i orden. Megler aksepterer denne bestillingen for utførelse. Ved vellykket gjennomføring sender megleren handelsbekreftelsen til institusjonen. Fondsforvalteren på institusjonen i løpet av dagen får vite om hvor mange aksjer som skal tildeles hvilket fond og om kvelden sender disse detaljene til megler. Mekler foretar en kryssverifisering om alle delingsdetaljer samsvarer med handelsdetaljene og utarbeider deretter kontraktnotene i navnene på fondene som fondleder har bedt om tildeling. Sammen med megleren må institusjonen også sende opplysninger til varemottaker for de ordrene den har gitt til megleren. Institusjonen gir også tildelingsdetaljer til varemottakeren. Det gir også navnet på verdipapirene, prisklassen og mengden aksjer som er bestilt. Dette forbereder vaktmesteren, som er oppdatert om informasjonen som forventes mottatt fra megleren. Vaktmesteren kjenner også kommisjonsstrukturen megleren forventes å belaste institusjonen og de andre avgifter og lovbestemte avgifter. Ved mottak av handelsdetaljene sender varemottakeren en bekreftelse til megleren som indikerer at handelen er mottatt og blir gjennomgått. Handler er validert for å kontrollere følgende: Om handel har skjedd på ønsket sikkerhet. Om handelen er riktig, dvs. kjøp eller salg. Prisen til hvilken pris den ble henrettet. Hvorvidt kostnadene er i henhold til avtalen. For denne verifikasjonsprosessen kjører depotmottakeren vanligvis en programvare som TLM for rekonstruksjonsprosessen. I et tilfelle handler handelsdetaljene ikke sammen, depotbehandleren avviser handel, og handlingen skifter til broker8217s bøker. Det er da meglerens beslutning om å beholde handelen (og møte den tilhørende prisrisikoen) eller kvittere den til rådende markedspriser. Clearing og Settlement. (Back office-funksjon) Som vi vet at det er hundrevis og tusen handler som blir utført hver dag, og alle disse handler må ryddes og avgjøres. Normalt blir alle disse bransjene avgjort i T2 dager, noe som betyr at handelen vil bli tildelt investoren til hisher dematkonto i 2 dager fra handelsdatoen. Klareringsselskapet har forpliktelse til alle investorer i form av midler (for alle kjøpstransaksjoner og også for transaksjoner som ikke er kvadrert for salgsposisjonene). Verdipapirer (for alle salgstransaksjoner gjort) Clearing Corporation beregner og informerer medlemmene om hva deres forpliktelser er på fondssiden (kontanter) og på verdipapirsiden. Disse forpliktelsene er nettoforpliktelser i forhold til clearingselskapet. La oss si at megler kjøpte 1000 aksjer av tillit til klient A og solgte 600 aksjer av tillit til klient B, noe som betyr at plikten til clearing selskap til megleren er bare for 400 aksjer. Clearingmedlemmer forventes å åpne clearingkontoer hos enkelte banker spesifisert av clearingselskapet som clearingbanker. De forventes også å åpne clearingkontoer hos depositariet. De forventes å holde en klar balanse for sine forpliktelser på bankkontoen og på samme måte opprettholde lagerbeholdninger i deres clearing dematkonto. Når clearingfirmaet informerer alle medlemmene om sine forpliktelser, er det clearingsmedlemmene ansvar for å sørge for at de gjør sine forpliktelser (aksjer og penger) tilgjengelige på clearing corporation8217s konto. Når disse forpliktelsene er gjort, finner betalingsbalansen sted, og alle investorer vil ha sine stockfinansielle instrumentforhold i deres dematkonto dersom en kjøpshandel utføres og kontanter vil bli kreditert til deres dematkontoer dersom salgshandelen utføres. På hver ende av dagen genererer clearingselskapet ulike rapporter som må sirkuleres til utveksling og varemerker. Jeg har dekket alle trinnene i handelslivssyklusen så vidt jeg vet, noen kommentarer er velkomne. Hei Gautam, pent skrevet. Vil foreslå å inkludere informasjon om utveksling og oppgjør mellom clearinghus. clearingmedlemmer og sentralbank. Jeg mener at clearing selskapet pålegger depotbanken å debet (i tilfelle av salgsordre) clearingmedlemskonto og kreditere egenkontoen (clearing selskapets konto). Og instruer clearingbanken om å debete sin egen konto og kreditt clearingmedlems konto. Og omvendt for kjøp avtale. Vær oppmerksom på. kjøp selg avtale. her refererer jeg til nettforpliktelsen fra clearingmedlemmet. Håper denne hjelpen til å oppsummere e2e-handelens livssyklus. Kursmål Dette omfattende, modulære og interaktive kurset er utformet for å gi deg et komplett bilde av valutahandelens livssyklus. Vi vil begynne med en generell oversikt over valutamarkedene og dets deltakere. Vi vurderer deretter den typiske strukturen til en finansinstitusjon, og funksjonene til fronten, midten og baksiden. Deretter vil vi ta deg trinn for trinn gjennom hele valutahandelens livssyklus, fra handelsutførelse og fangst, handelsberigelse og handelsvalidering, gjennom clearing og avregning og etterbehandlingsbehandling. Det vil bli gitt like oppmerksomhet til de teoretiske konseptene og de praktiske anvendelsene. Kandidatene kan velge å melde seg på noen av de tilgjengelige klassen formater - Dagsutgivelse, Weekend eller Kveldsserie. Hand-on Practical Workshops Deltakere vil fullføre serier av virkelige øvelser i par på Bloomberg trading plattform i et stimulerende læringsmiljø. Deltakere vil bli kjent med valutamarkedet konsepter og finansielle produkter gjennom bruk av real-world case studies og detaljerte arbeidet eksempler. Fordeler og karrierepåvirkning Når du har fullført de ti modulene i dette interaktive kurset, vil du ha fått en solid forståelse av livscyklusen for FX-transaksjonen fra handelskapt, gjennom til clearing og avvikling. Gjennom interaktive og praktiske klasseromforedrag kombinert med praktiske øvelser og casestudier, vil du komme unna med kompetanse som kreves for å behandle FX-handler i en finansinstitusjon. Karriere og støtte Vårt engasjement for din karriere suksess går utover å motta Certificate of Completion etter 10-modulet kurs. Enten du er på utkikk etter en ny karriereretning eller for å få en konkurransefortrinn i ditt valgte felt, vil vi jobbe med deg for å sikre at du oppnår karrieremålene dine. Dette programmet introduserer deltakere i handelslivet for utenlandsk handel. Deltakerne følger aktivitetssekvensen som skjer bak kulissene på handelsdatoen når en FX-handel utføres gjennom den endelige valutakursen på avregningsdagen. Kursmål Etter kursets slutt vil deltakerne kunne: Forstå hvordan FX-handler utføres blant meglere, forhandlere, deres kunder og forhandlere. Få øye på. Alternativer, swaps, futures og fremover er inkludert. Identifiser de kritiske funksjonsområdene knyttet til flytting av FX-transaksjoner frem til avregning, inkludert bekreftelse og godkjenning. Identifiser tjenester som leveres av CLS Clearingand SWIFT-meldinger. Distinguish typer operasjonelle risikoer knyttet til FX-bransjer som har potensiell innvirkning på banken og kundene, samt næringen som helhet Undersøk bestemte prosesser etter utførelsen knyttet til FX-handelens livscyklusaktivitet, inkludert Nostro-kontoadministrasjon og avstemming Forutsetninger: Grunnleggende kunnskaper om valutasession 1: Pre-Trade-forberedelse og dokumentasjon av Slutten på sesjonen vil deltakerne kunne: Forklare prosessen med kundekontooppsett Vet din kunde (f. eks. Patriot Act, Ikke-opplysningsavtaler) Mesteravtaler Dokumentasjon av spesielle arrangementer (f. eks. kredittlinjer) Stående oppgjørsinstrukser Diskuter produktoppsett Spot, Forward, Options, swaps, NDFs, NDOs Session 2: Order En forsøke Trade Execution Ved slutten av sesjonen vil deltakerne kunne: Diskutere opprinnelse av kundeordrer Media som brukes til å kommunisere ordrer Verbal kommunikasjon og elektroniske lenker Forklare Trade Execution Redigere og validere kriterier Handelsendringer Front-end trading and sales system Identifiser kreditt overvåking Session 3: Bekreftelse Ved slutten av sesjonen vil deltakerne kunne: Diskutere bilaterale bekreftelser Verbal og kopi Handelsbetingelseskriterier Beskrive bekreftelse av handelsdetaljer Identifiser SWIFT MT 300s og andre leverandørløsninger for bekreftelser Bekreft blokkhandler og deltildelinger Diskuter unntaksbehandling Ubekreftede eller omstridte avtaler Ved slutten av sesjonen vil deltakerne kunne: Diskutere nettingsavtaler Forklar bilateral netting av betalinger Bekreft sluttbeløp Beløp 5: Oppgjør Ved slutten av sesjonen vil deltakerne kunne: Prognose likviditetsbehov Realtime balanseutsikt Avskjæringstider Diskuter sett tlement risiko og eksponering Forklar kontantutveksling på verdi dato Virkning av tidszoner forskjeller DVP vs Ikke-DVP oppgjør Kommunisere betalingsinstruksjoner og forventede kvitteringer til banker SWIFT meldinger og andre kommunikasjonsmidler Beskriv CLS Bank Bakgrunn: hvorfor CLS Medlemskap: oppgjør medlemmer, brukere og tredjeparter FX-flyt gjennom CLS-styring av DVP-risiko Øvelse 6: Nostro-avstemming Ved slutten av sesjonen vil deltakerne kunne: Forklare Nostro-kontoavstemming med banker Identifisere ikke-mottak av betalinger Diskutere oppfølging og feiloppløsning prosess Anerkjennelse virkningen av oppgjørssvikt Medier som brukes til å kommunisere ordrer Sesjon 7: Regnskap og finansiell kontroll Ved slutten av sesjonen vil deltakerne kunne: Beregne PampL Realiserte og urealiserte Verdiposisjoner Mark-to-market
Comments
Post a Comment